Øre-akupunktur går ud på, at der rundt om og i øret findes en masse punkter, der afspejler vores krop. Ved at indsætte almindelige akupunkturnåle eller permanåle sender man et signal til de syge områder, og derved genskabes balancen.

Øre-akupunktur er især effektiv ved rygeafvænning, vægttab med kostrådgivning, allergi og astma.

Zoneterapi

Zoneterapi giver balance i kroppe

Zoneterapi har eksisteret siden oldtiden. Teorien, der ligger til grund for denne behandling, er at fødderne tilsammen danner et ”spejlbillede” af menneskekroppen.

Det, der sker, når man masserer en bestemt zone, er, at man normaliserer balancen i kroppen.

For eksempel vil massage under det punkt, der relaterer til knæet, normalisere knæets funktion og få eventuelle smerter til at forsvinde.

Zoneterapi er velegnet til en række lidelser – f.eks:

• Allergi
  • Barnløshed
  • Bihulebetændelse
  • Eksem
  • Frossen skulder
  • Gigt-sygdomme i bevægeapparatet
  • Hovedpine samt migræne
  • Immunsygdomme
  • Kredsløbsproblemer
  • Mave-/tarm-lidelser
  • Menstruationsproblemer
  • Musearm
  • m.m.

Når musklerne får det dårligt, bliver vi trætte og humørsvingende

Vi kender alle til f.eks. ømme skuldre og nakke. Tidens arbejdsmarked betyder for mange af os mange timer foran en computer og dermed en meget fastlåst arbejdsstilling. Hvis musklerne fastholdes i en låst position for længe, oparbejder der sig affaldsstoffer i dem, og det er dem, massagen kan afhjælpe.

Når musklerne får det dårligt, bliver vi trætte og humørsvingende – får eventuelt hovedpine – hvilket skyldes, at musklerne holder på affaldsstofferne i kroppen. Med massagebehandlinger kan du få musklerne tilbage til deres normale tilstand og på den måde undgå mere varige skader.

Laserbehandling, som også kaldes biostimulering, fremskynder cellernes funktion og stofskifte – og accelererer dermed kroppens egen naturlige helingsproces og reducerer derved helingstiden – typisk fra uger til dage. Dette gælder såvel akut opståede skader som forstuvninger, ledbåndsskader, slag og stød, ja selv knoglebrud, men også lidelser af mere kronisk karakter.

Immunforsvaret styrkes og bekæmper derfor inflammatoriske tilstande (betændelsestilstande) særdeles effektivt. Tilstande som seneskedehindebetændelse, overbelastningstilstande i muskulatur og senertilhæftninger bedres langt hurtigere end uden behandling. Skinnebenssår heler på få uger, herpes simplex nedkæmpes med få behandlinger, ofte så effektivt at udbruddet aldrig kommer igen.

Laserterapi stimulerer dannelsen af kollagent væv. Derfor heler fx operationssår langt hurtigere og med mindre og næsten usynlig ardannelse.

Laserterapi stimulerer dannelsen af endorfiner, som er kroppens naturlige smertestillende middel. Ved f.eks. mindre brandsår forsvinder smerten næsten øjeblikkeligt.

(Der beregnes ½ time ved første møde til udredning/undersøgelse af problematik samt behandling med laser.)
Laser anvendes bl.a. til:

• Seneskedehindebetændelse
• Forkølelsessår
• Tennisalbue
• Museskader
• Akutte og kroniske skader
• Myoser
• Muskelinfiltrationer i ryg/nakke-skulder
• Hælspore
• Skinnebensbetændelse

Denne teknik bruges mest på ryg og mave. Jeg bruger mest cupping til at massere og påvirke gennemstrømningen ved spændinger i ryggen og lidelser, der ifølge de kinesiske behandlingsprincipper er relateret til blokeringer i ryggen og dens medianer.
Man skal være forberedt på, at behandlingen giver mærker, som normalt går væk i løbet af en uge.

Massagen med kopper løsner spændinger, og aktiverer blodomløbet, hvilket fjerner giftstoffer og stimulerer kroppens naturlige forsvar.

Ny revolutionerende metode for rebalancering og rensning af affaldstoffer fra kroppen.

Afgiftning med D-tox Spa systemet starter en proces, der genskaber kroppens bio-energi.

Behandlingen foregår ved at man sætter begge fødder i et spa-kar med varmt vand tilsat lidt salt. Man placerer så en sonde i karet, som sender en strøm af positive og negative ioner ud, samt et bioenergetisk felt som strømmer igennem kroppen og fæstner sig ved modsat ladede celler.
Derved vil Bioenergisere behandlingen rebalancere og harmonisere kroppen og cellerne ved at sende signaler op igennem lymfesystemet og stimulere dette til at starte en afgiftning og renselsesproces. En Bioenergiser behandling kan hjælpe dig med at få balance i kroppens funktioner og vi medføre et øget velbære. Bioenergiser – er en patenteret teknik, udviklet af den verdenskendte forsker D. Roberto Ciaff fra England,- hvor behandlingen også benyttes på sygehuse. Apparatet er godkendt som medicinsk udstyr, og der er dokumenteret virkning ved flere forskellige slags lidelser.

Der forskes stadig, og man har bl.a. opnået spændende resultater ved:

• Dårlig blodcirkulation
• Kronisk Træthed
• Tungmetal forgiftning
• Smertelindrende
• Muskelspændinger
• Fibromyalgi
• Hudproblemer/eksem
• Hovedpine/migræne
• Hævelser/ødemer
• Allergi AD/HD
• Psoriasis

d-tox_behandling

Det anbefales at tage en serie behandlinger, 8-10 gange, med få dages mellemrum, for at opnå en hurtig og mærkbar effekt..- Derefter vil det være godt at vedligeholde udrensningen ca. 1 x om måneden. Kan evt. suppleres med en afspændende massage, som virker fornyende både fysisk og mentalt, med en generel følelse af velvære.

Læs mere på: www.bioenergiser.dk